روش های یافتن اطلاعات در موتور های جستجو گر
 
وبلاگ کلاسی
وبلاگ کلاسی- درسی که به مسائل کلاسی و روز میپردازد
 
 

کلیک کردن روی لینکهای فهرست های موضوعی بصورت مرحله آنطوری که در مطالب آموختید یک روش بسیار مفید برای جستجو در وب است. اما اغلب اوقات برای جستجوی موضوعی در وب از یک روش قدرتمند استفاده می شود که در آن خود شما یک لیست از لینکهای مرتبط با یک موضوع خاص بوجود می آورید. این همان کاری است که روش عبارت جستجو انجام می دهد( که درآن یک کلمه تایپ می کنید و سایت خدمات جستجو نام تمام سایت هایی که رد رابطه با آن کلمه فعالیت می کنند را به شما نشان می دهد.)

استفاده از چند کلمه برای جستجو

در یک عبارت جستجو شما می توانید هر تعداد کلمه که خواستید را تایپ کنید . بهترین روش جستجو یک موضوع خاص­­آن است که کلمات دوم به بعد عبارت جستجو را انجام دهید.اگر نتایج بدست آمده مورد قبولتان نبود آنگاه یک کلمه دیگر به عبارت جستجو اضافه کرده و دامنه جستجو را محدود تر کنید.(برای اینکه بدانید چه­کلمه ای­را به عبارت جستجو اضافه کنید می توانید خودتان را از نام و رقمهایی که در لیست به هدف خورده ها مشاهده می کنید ایده بگیرید.

استفاده از عملگر ها برای جستجو

هر زمان که عبارت جستجوی شما بیش ازیک کلمه است شما در حال استفاده از عملگرها هستند: اگر چه شاید خودتان ندانید عملگرها هم بصورت کلمه هستند. اینها کلماتی هستند که بین کلمات یک عبارت جستجو قرار می گیرند و به موتور جستجو می گویندکه با این کلمات دقیقاً چطورباید رفتار کند به شیوه استفاده از عملگرها در ریاضیات اصطلاحاً در جبربول)گفته می شود در جستجوها اصولاً از سه عملگر اصلی استفاده می شود:

 

And

 هنگامیکه بین دو کلمه در یک عبارت جستجو کلمه and(و ) را می نویسد به موتور جستجو می گویند که تنها آن و رقمهایی را پیدا کند که شامل «هر دو کلمه » دو طرف کلمه and باشند بنابراین و رقمهایی که در آن یکی از این کلمه دو طرف And وجود داشته باشد در لیست به هدف خورده نشان داده نخواهد شد.

OR

 اگردر عبارت جستجو بین دو کلمه or(یا) وجود داشته باشد شما به موتور جستجو می گویید که همه و رقمهایی که در« یکی یا هر دو» کلمه دو طرف or در آن وجود دارند را پیدا کرده و در لیست به هدف خورده ها نشان دهد.

Not

 اگر در عبارت جستجو بین دو کلمه، کلمه not را ذکر کنید به موتور جستجو می گویید که همه آن و رقمهایی که در آنها کلمه سمت چپ not وجوددارد را پیدا کرده و سپس از لیست بدست آمده آن و رقمهایی که در آنها کلمه سمت راست not «وجود دارد» را حذف کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 18 آبان 1390برچسب:, :: 1:29 :: توسط : سوما معروفی

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ کلاسی و آدرس itklik.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 16
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 84
بازدید کل : 16110
تعداد مطالب : 10
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1